Vestiging bij u in de buurt?
  Nieuwsarchief Mijn Hamelink & Menue
11-05-2015
Ons kantoor in Terneuzen gaat verhuizen!!

Ons kantoor in Terneuzen gaat verhuizen!!

Lees verder >>

04-02-2014
WBSO en vele andere subsidieregelingen voor MKB

WBSO en vele andere subsidieregelingen voor MKB

Lees verder >>

05-12-2013
Formulier opgaaf lening eigen woning

Formulier opgaaf lening eigen woning

Lees verder >>

05-12-2013
tijdelijke verlaging tarief Box2 -aanmerkelijk belang- 2014

tijdelijke verlaging tarief Box2 -aanmerkelijk belang- 2014

Lees verder >>

01-12-2013
Schenken voor de eigen woning

Schenken voor de eigen woning

Lees verder >>

25-11-2013
Hamelink & Menue West Zeeuws Vlaanderen voortaan in Groede!

Wij, en daarmee bedoelen we de hele maatschappij eigenlijk, willen ondertussen allemaal zaken doen op een snelle manier en wanneer het ons uitkomt. De 24-uurs economie is niet meer weg te denken uit ons dagelijks bestaan. Wij, en daarmee bedoelen we de adviseurs en dienstverleners van Hamelink & Menue, merken dat we steeds meer met jullie communiceren via email, mobiele telefoon, Whatsapp, SMS-berichten en ga zo maar door. Om het contact te onderhouden gaan wij zelf ook weer vaker langs bij onze klanten, om administraties op te halen en weg te brengen bijvoorbeeld. Fysieke contactmomenten op het kantoor in Ijzendijke zijn er steeds minder. Het pand aan de Markt in Ijzendijke is altijd bedoeld geweest om kleine ondernemers (zoals onder andere Hamelink & Menue) samen te brengen, waarbij ze binnen een dergelijk kantoorpand een aantal facilitaire diensten samen zouden kunnen gaan organiseren. Bijvoorbeeld het delen van vergaderruimtes-receptie-kantine enzovoorts. Mede door de economische malaise van de afgelopen jaren zijn er slechts enkele ondernemers geweest, naast Hamelink & Menue, die gebruik hebben gemaakt van de mogelijkheden die het pand in IJzendijke aan de Markt biedt. Om die reden hebben de vaste lasten van dat pand in IJzendijke ook voor een groot deel op de exploitatie van Hamelink & Menue gedrukt. Wij zien geen toegevoegde waarde meer van het immense pand in Ijzendijke voor onze dienstverlening aan onze clientèle, en betrekken per 1 januari 2014 derhalve een nieuw, ‘warm en knus’, onderkomen in Groede aan de Noordstraat 5. We hebben daar ieder de beschikking over een eigen werkplek, een aparte spreekkamer en een archiefruimte (het overgrote deel van ons archief is ondertussen digitaal gearchiveerd en neemt dus geen ruimte meer in). Inge, Frans en Marc worden daar voor een deel van de week – in fysieke zin - daar gehuisvest, maar zijn natuurlijk en vooral bereikbaar op exact dezelfde wijze als anders, namelijk: WIJ ZIJN MOBIEL BEREIKBAAR: WIJ ZIJN VIA EMAIL BEREIKBAAR: FRANS: +31 (0) 6 55 738749 frans.hamelink@hamelink-menue.nl MARC: +31 (0) 6 52 661475 marc.menue@hamelink-menue.nl INGE: +31 (0) 6 11 532712 inge.michielsen@hamelink-menue.nl Ons vaste telefoonnummer zal ook komen te vervallen. Hiervoor in de plaats komt het volgende mobiele nummer waarmee je direct contact hebt met ons kantoor: +31 (0) 6 11 532712 We blijven u van alle actualiteiten op de hoogte houden via onze website www.hamelink-menue.nl. Voor de internet cracks onder jullie verwijzen we ook nog naar onze facebook pagina https://www.facebook.com/pages/Hamelink-Menue/ Wij hopen jullie snel eens te mogen verwelkomen in t knusse kantoor in Groede. Inge is daar aanwezig op Maandag, Dinsdag en Donderdag van 09.00 uur tot 16.30 uur. Marc zal daar nagenoeg de hele week aanwezig zijn, tenzij er afspraken buiten de deur gepland staan en Frans zal voornamelijk op afspraak in Groede aanwezig zijn, aangezien Frans ook ons kantoor in Goes bezet.

Lees verder >>

14-11-2013
nieuwe regels voor leningen eigen woning

nieuwe regels voor leningen eigen woning

Lees verder >>

14-11-2013
Eigen woning en scheiden

Eigen woning en scheiden

Lees verder >>

08-07-2013
Regeling tijdelijke willekeurige afschrijving opnieuw ingevoerd

Regeling tijdelijke willekeurige afschrijving opnieuw ingevoerd Bron De Zaak

Lees verder >>

18-03-2013
Kassabon kan voldoende zijn in uw administratie voor de BTW aftrek

Kassabon kan voldoende zijn in uw administratie voor de BTW aftrek

Lees verder >>

04-03-2013
Verlaagd btw-tarief op arbeidskosten bij renovatie en herstel van woningen

Op 13 februari 2013 heeft het kabinet met D66, de ChristenUnie, de SGP en de coalitiepartijen overeenstemming bereikt over de aanpak van de problemen op de woningmarkt, door een samenhangend pakket aan maatregelen vast te stellen. Bij brief van 13 februari 2013 aan de Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal zijn deze maatregelen nader beschreven. Eén van die maatregelen betreft het verlaagde btw-tarief op arbeidskosten bij renovatie en herstel van woningen na meer dan twee jaren na het tijdstip van eerste ingebruikneming daarvan.

Lees verder >>

29-01-2013
Suppletie kleine BTW correcties

Suppletie niet meer nodig bij kleine btw-correctiesTe veel of te weinig betaalde btw mocht u tot nu toe alleen corrigeren met een btw-suppletie. Maar bij kleine btw-correcties is dat niet meer het geval: die mag u in de eerstvolgende aangifte verwerken. Btw-suppletie niet bij kleine correcties Kleine btw-correcties – tot per saldo € 1000 te betalen of terug te ontvangen btw – mag u voortaan ook verwerken in de eerstvolgende aangifte omzetbelasting. Dit is bedoeld om de administratieve lasten te beperken.

Lees verder >>

29-01-2013
BBZ regeling

Onlangs wederom -in samenwerking met Gemeente en IMK- een ondernemer in nood opnieuw op weg geholpen met de BBZ regeling. http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/subsidie/bbz?gclid=CMXB-46jjbUCFe3KtAodbFUANw

Lees verder >>

16-01-2013
Kantoor Goes verhuisd

Vanaf december 2012 is ons kantoor in Goes verhuisd naar een nieuwe locatie: Piet Heinstraat 8 te Goes. Dit is in de buurt van het station, in het centrum van de stad. Eenvoudig en Dichtbij!

Lees verder >>

15-01-2013
Hamelink & Menue ook op LinkedIn en Facebook

Vanaf heden is Hamelink & Menue ook zichtbaar op LinkedIn en op Facebook. Daar willen we eenieder graag op de hoogte houden van de ontwikkelingen binnen ons bedrijf. De wereld verandert en Hamelink & Menue verandert mee. Steeds meer veranderen onze standaard diensten, zoals onder andere de boekhouding en de salarisadministratie, in online dienstverlening. Wat ons betreft een positieve ontwikkeling: Het advies, hetgeen waar wij onze toegevoegde waarde aan willen ontlenen, kan daarmee een steeds belangrijker onderdeel worden van ons totaalproduct. Linkedin: http://www.linkedin.com/company/hamelink-&-menue?trk=hb_tab_compy_id_2890267 Facebook: http://www.facebook.com/pages/Hamelink-Menue/

Lees verder >>

03-10-2012
Veranderingen mbt de BV

Lees verder >>

28-09-2012
BTW verhoging

Per 1 oktober gaat het hoge tarief Omzetbelasting van 19% naar 21%. Zie de meest gestelde vragen en antwoorden hierover

Lees verder >>

28-09-2012
Heffingsrente wordt Belastingrente. Gevolgen

Lees verder >>

28-09-2012
IBAN en SEPA

Lees verder >>

07-12-2011
Overdrachtsdatum van de eigen woning

Overdrachtsdatum van de eigen woning

Lees verder >>

07-12-2011
Lijfrentepremies: Op tijd betalen.

Lijfrentepremies: Op tijd betalen.

Lees verder >>

09-12-2010
Controle VAR-verklaringen

Lees verder >>

08-12-2010
Dubbele hypotheek lasten

Lees verder >>

07-12-2010
Hypotheekrenteaftrek na tijdelijke verhuur

Lees verder >>

07-12-2010
Persoonsgebonden budgetten

Lees verder >>

24-11-2010
T-biljet

Lees verder >>

24-11-2010
Werkkostenregeling

Lees verder >>

24-11-2010
Schenkingen aan kinderen en overige verkrijgers

Lees verder >>

24-11-2010
Investeringen

Lees verder >>

07-02-2010
Veiligheid kleine bedrijven

Lees verder >>

19-01-2010
Bbz regeling

Lees verder >>

17-06-2009
De belastingadviseur kan ook een boete krijgen….

Lees verder >>

27-05-2009
Belastingdienst verstrekt sneller een betalingsregeling in tijden van crisis

Lees verder >>

15-12-2008
DigiD

Met DigiD (spreek uit: die-gie-dee) kunnen burgers en bedrijven met één inlogcode bij elektronische diensten van steeds meer overheidsinstellingen terecht. DigiD staat voor Digitale Identiteit. Het is een gemeenschappelijk systeem van en voor de overheid. Overheidsinstellingen kunnen met DigiD de identiteit vaststellen van burgers en bedrijven die gebruik maken van hun elektronische diensten.

Lees verder >>

15-12-2008
Online boekhoudpakket

Er is gedurende het jaar 2008 een online boekhoudpakket geïntroduceerd voor onze klanten. Het aantal bedrijven die gebruik maakt van deze mogelijkheid groeit wekelijks. Als u meer wilt weten over de mogelijkheden, neem dan gerust contact met ons op of lees verder.

Lees verder >>

30-06-2008
Factuurvereisten

Let op: de Belastingdienst controleert streng op de correctheid van facturen. Aan de hand van de checklist kunt u controleren of een ontvangen factuur volledig is. En uiteraard moeten ook uw eigen facturen aan deze eisen voldoen.

Lees verder >>

 
login:
wachtwoord:
onthouden
Persoonlijke Informatie Pagina
Your Online Bookkeeping
 

 

Online Boekhouden
Digitaal dossier
Beveiliging

Code vergeten? klik hier

 
Klant aan het woord Zelfstandig? Kwaliteit
"Van jongs af aan was mijn wens om een eigen bedrijf te hebben. Lang heb ik niet begrepen waarom. Ruim 5 jaar ben ik niet meer op zoek naar het antwoord en geniet van de vrijheid als ondernemer. De achtergelaten zekerheden hebben plaats gemaakt voor een

Lees verder >>

Heeft u een zelfstandig administratiekantoor of heeft u plannen in die richting? Bezoek dan onze website:

startjeeigenadministratiekantoor.nl


Alle rechten voorbehouden